پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 23:37 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 23:31 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 23:14 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:41 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:23 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 22:35 ::  نويسنده : علی رحمانی

  مطمئنأ حفاظت از اجزای داخلی و خارجی کامپیوتر امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. پاکیزگی اجزا نیز یک از همین امور حفاظتی است. عدم اطلاع از چگونگی نظافت اجزای کامپیوتر ممکن است صدمات چشمگیری را به آنها وارد کند. هم اکنون قصد داریم تا برای شما روشهای بهینه تمیزکاری کامپیوتر را برای تک تک اجزای آن شرح دهیم. مطمئن باشید با دانستن و عمل کردن به این ترفندها تا حد بسیار زیادی طول عمر این قطعات را بالا خواهید برد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : علی رحمانی

مانیتور شفاف کامپیوتر برای اولین بار در نمایشگاه لاس وگاس

مانیتورهای شفاف کامپیوتری در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی که در روز گذشته در آمریکا گشایش یافت، برای اولین بار به نمایش درآمد.
نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی که از هفتم تا دهم ژانویه 2010 میلادی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا برقرار است، آخرین فنآوری های الکترونیکی را در زمینه کامپیوترها، دوربین های دیجیتالی، بازی های ویدیویی، و امثال آن، در معرض دید بازدید کنندگان قرار داد.

در این نمایشگاه، شرکت سامسونگ، مانتیتور جدید چهارده اینچ کامپیوتر نوت بوک را به نمایش گذارد که کاملاً شفاف است.
در این مانیتور از فنآوری "او ال ای دی" (organic light emitting diodes) که همان دیودهای اورگانیک پرتو افشان است، استفاده شده است. اینگونه دیودها روی خودِ صفحه مانتیتور به طور مستقل روشن شده و نور می دهند، و لذا لازم نیست مانند مانیتورهای معمولی، از پشت، به آن ها نور انداخته شود.
مدیرعامل شرکت سامسونگ گفت، از همین رو، شرکت ما توانسته، این نوع دیودها را روی صفحه ای کاملاً شفاف تعبیه کند و بدین ترتیب، هر زمان که مانیتور خاموش باشد یا تصویری از آن پخش نشود، می توان آن سوی دیگر آن را مانند شیشه مشاهده کرد.
وی افزود، اگر مانیتورهای بسیار بزرگ در اماکن عمومی با این فنآوری ساخته شود، این مانیتورهای شفاف، به مثابه پنجره ای شیشه ای عمل کرده و دیگر جلوی دید مردم را نخواهد گرفت، چنانکه تا کنون در برخی از فیلم های علمی تخیلی، مانند فیلم آویتار اخیراً اکران شده، به صورت تخیلی به نمایش درآمده است.
یکی دیگر از تجهیزات جالب توجه که نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی در لاس وگاس عرضه شده، دوربین های دیجیتال شرکت لیکوئید ایمیج با رزولوشن بسیار بالاست.
معاون شرکت لیوئید ایمیج گفت، ما این دوربین ها را در دو طرف عینک های اسکی و غواصی نصب کرده ایم، تا اشخاصی که به این ورزش ها علاقه دارند، بدون استفاده از دستان خود قادر باشند از تجربیات غواصی و اسکی خود، تصویربرداری دیجیتال کنند.
کمپانی های شرکت کننده در نمایشگاه امسال امیدوارند با ارائه تجهیزات تازه و فنآوری های پیشرفته به مصرف کنندگان، آنان را تشویق کنند تا با وجود ادامه شرایط بد اقتصادی در آمریکا، به خریداری بیش از پیش اینگونه کالاهای الکترونیکی رو آورند.

پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, :: 23:3 ::  نويسنده : علی رحمانی

تولید كنندگان مختلفی در سراسر دنیا برای تولید قطعات سخت افزاری مختلف وجود دارند كه در زیر به معرفی آن ها می پردازیم:

  • Intel: بزرگترین تولیدكننده پردازنده برای كامپیوترهای شخصی، WorkStation، سرور و ... از سری پردازنده های این شركت می توان به Intel Core 2 Quad،Intel Core 2 Duo، Intel Core، Intel Pentium و معماری جدید Corei7 اشاره كرد.
  • AMD: شركت AMD یكی از بزرگترین تولیدكنندگان پردازنده در دنیا است كه چندی پیش با شركت ATi تولیدكننده كارت های گرافیك ادغام شده است و سری پردازنده های مختلفی از جمله Athlon 64، Athlon 64، AMD Athlon، به عنوان جدیدترین پردازنده های این شركت اشاره كرد.
  • nVIDIA: از تاسیس تا امروز، خلاصه زمینه های فعالیت، این شركت در زمینه های طراحی، توسعه و فروش واحدهای پردازش گرافیكی(GPU) پردازنده های رسانه ای و ارتباطی(MCP) و پردازنده های رسانه های بی سیم(WMP) فعالیت می كند. محصولات این شركت در طیف وسیعی از زمینه های مختلف كاربردی رایانه از جمله رایانه های شخصی(PC)، ایستگاه های كاری(Work Stations)، رایانه های قابل حمل(Notebook)، رایانه های دستی(PDA)، گوشیهای موبایل، كنسول های بازی و مراكز رسانه ای دیجیتال كاربرد دارند. شركت های سازنده و طراحان وسایل جانبی رایانه، سازندگان سیستم های رایانه ای و شركت های مصرف كننده ادوات الكترونیكی، پردازنده های رسانه ای این شركت را به عنوان هسته مركزی تولیدات تفریحی و تجاری شان به كار می گیرند.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سخت افزار کامپیوتر و آدرس hardwargrup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان