طی قرارداد ثبت شده میان یک شرکت ناشناخته و سه شرکت پاناسونیک، ال جی و سامسونگ، باتری های لیتیوم یون خطی جایگزین باتری های فعلی خواهند شد. باتری های لیتیوم فعلی از 18650 باتری استوانه ای تشکیل شده اند که علاوه بر وزن زیاد، سبب بیشتر شدن ضخامت نوت بوک ها می شود. باتری های خطی برای اولترابوک ها و تبلت ها تولید می شود و علاوه بر ضخامت کم، وزن بسیار پایینی نیز دارند. البته باتری های لیتیوم یون خطی در تبلت ها قابلیت تعویض نداشته و به صورت ثابت روی تبلت قرار می گیرد. این باتری ها سومین استاندارد باتری برای نوت بوک ها خواهد بود که از ابتدای سال 2013، محصولات مجهز به باتری های لیتیوم یون خطی توسط تولید کنندگان نوت بوک و تبلت وارد بازار خواهند شد. ضخامت این باتری ها تنها 5 تا 8 میلیمتر است و شرکت هایی مانند ایسر و اسوس نیز ترجیح داده اند تا از این باتری ها تنها در اولترابوک های خود استفاده کنند.



ادامه مطلب ...

 

در بخش دیگری از برنامه تیک تاک اینتل، در سال 2013 پردازنده های موسوم به Haswell وارد بازار خواهند شد. پردازنده های Haswell که اینتل امید بسیاری به آنها دارد، همانند دو نسل گذشته سندی بریج و ایوی بریج، از پردازنده گرافیکی مجتمع بهره می برد. اینتل با بهینه سازی در پردازنده گرافیکی مجتمع، موفق به افزایش کارایی آن تا 400 درصد نسبت به پردازنده های سندی بریج گردیده است. پیش از این iGPU تنها برای اتصال صفحه نمایش به پورت های تصویری مادربورد و نمایش تصویر استفاده می گردید و قابلیت آن برای اجرای بازی ها در حد بسیار پایینی بود. اما قدرت پردازشی iGPU وارد فاز جدیدی شده و بر اساس اطلاعاتی که اینتل منتشر کرده، باید در انتظار اجرای بازی ها با استفاده از پردازنده گرافیکی مجتمع بمانیم.

 

 

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 12:10 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

 

MSI برای دو نوت بوک گیمینگ خود، از کارت گرافیک قدرنمتد سری 600 استفاده خواهد. پیش از این MSI در نمایشگاه CES 2012 از دو نوت بوک GT60 و GT70 رونمایی کرده بود، اما کارت های گرافیکی سری 600 در آن زمان در اختیار تولید کنندگان قرار نگرفته بود. نوت بوک های GT60 و GT70 تنها محصولات نمایشگاه CES 2012 بودند که موفق به کسب سه جایزه از نمایشگاه گردیدند. به همین دلیل MSI نیز قصد دارد تا یکه تازی خود را در تولید نوت بوک های حرفه ای و گیمینگ ادامه دهد و در جدید ترین خبر منتشر شده، کارت گرافیک GTX 680M برای این دو نوت بوک در نظر گرفته شده است. کارت گرافیک GTX 680M با 4 گیگابایت حافظه GDDR5،‌ هم اکنون لقب قدرتمند ترین کارت گرافیک نوت بوک را در اختیار دارد و مشابه با نمونه تولید شده برای کامپیوترهای شخصی، دارای 1344 هسته پردازشی CUDA است. کارت GTX 680M موفق به کسب 24،000 امتیاز در بنچمارک 3D Mark Vantage گردیده که نشان از قدرت آن به عنوان یک کارت مخصوص بازی دارد. انویدیا برای مهار توان مصرفی در کارت GTX 680M از فناوری Optimus استفاده کرده تا در صورتی که با نوت بوک های خود به انجام بازی نمی پردازید، به صورت خودکار به حالت ذخیره انرژی (Power Saver) می رود.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 9:54 ::  نويسنده : علی رحمانی

 با سلام به همه ی دوستان شاید از خودتون بپرسید چرا این دفعه مطلب نرم افزار گذاشتم ؟

چون واقعا بهترین فلیتر شکنی هست تا حالا استفاده کردم  و خودم 100% تضمین میکنم که به هیچ عنوان سرعت اینترنتتان کاسته نمی شود .



فقط برای دانلود با عضوشوید

برای دانلود به ادامه مطلب بروید 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 18:21 ::  نويسنده : علی رحمانی

  معرفی کارت گرافیک اکسترنال جدید MSI برای لب تاب – external laptop graphics card



معرفی کارت گرافیک اکسترنال جدید MSI برای لپ تاپ


ASUS XG Station را می توان اولین سری از این محصولات لقب داد اما اکنون کمپانی MSI‌ به این فکر افتاده است تا با عرضه یک اعجوبه تمام عیار مفهومی تازه از کارایی گرافیکی را وارد دنیای لپ تاپ هاکند. لپ تاپ هایی که در اکثر مواقع برای اجرای بازی ها و تصاویر حجیم گرافیکی در مقابل PC ها حرفی برای گفتن ندارند و پاسخگوی نیاز کاربران نیستند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 18:19 ::  نويسنده : علی رحمانی

 معرفی کارت گرافیک تک اسلاتی AFOX Radeon HD 7850

کمپانی AFOX‌ اولین کارت گرافیک خود را بر پایه بورد مرجع گرافیک Radeon HD 7850 آماده ورود به بازار کرده است. نکته مهم در این محصول، خنک کننده آن است که از یک فن در کنار پورتهای تصویری و حفره هایی در قسمت انتهایی بورد برای خروج حرارت استفاده شده است.

کارت گرافیک AFOX با نام تجاری AF7850-1024D5S1 و تنها به صورت یک اسلاتی و تک فن تولید خواهد شد. میزان حافظه گرافیکی،‌یک گیگابایت از نوع GDDR5 و رابط حافظه 256 بیتی است. فرکانس هسته و حافظه به ترتیب 860 و 1125 مگاهرتز است که در مقابل بورد مرجع AMD، فرکانس حافظه آن به میزان 75 مگاهرتز کاهش یافته است.

خروجی های تصویری شامل یک پورت DVI، HDMI، mini-Display و full-size DisplayPort می شود. کمپانی AFOX تاکنون خبری در خصوص قیمت و زمان عرضه رسمی این کارت منتشر نکرده است.

چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 18:13 ::  نويسنده : علی رحمانی

شرکت اینتل نیز پردازنده‌های شش‌هسته‌ای تولید کرده‌است (Core i7 980 Extreme قوی‌ترین آن‌هاست)، اما قیمت آن‌ها به قدری بالاست که هر کسی توانایی خرید آن‌ها را ندارد. پس در صورتی که می‌خواهید نتایج پردازنده‌های Phenom II شش‌هسته‌ای را با رقیبان اینتلی مقایسه کنید، این مقایسه را با پردازنده‌های Core i7 چهارهسته‌ای انجام دهید، زیرا قیمت پردازنده‌های شش‌هسته‌ای AMD، حول و حوش پردازنده‌های چهارهسته‌ای Core i7 اینتل است (گران‌ترین پردازنده این سری، Phenom II X6 1090T بوده و مدل 1055T با قیمت زیر سیصد هزار تومان عرضه می‌شود).


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 17:52 ::  نويسنده : علی رحمانی

 دانلود کتاب آموزش اسمبل قطعات کامپیوتر

اگر دوست دارید از قطعات سخت افزاری رایانه ی خود بهتر مطلع شوید و به راحتی بتوانید آن را منتاژ کنید در این زمینه استفاده از این فایل آموزشی است که در ادامه قابل دانلود می باشد.
با این فایل آموزشی شما یاد می گیرید که چگونه قطعات کامپیوتر خود را به هم وصل کنید و یا جدا کنید. نکاتی که در هنگام اتصال قطعات رایانه باید مورد نظر داشته باشید و بعلاوه ی معرفی کلی از تک تک قطعات سیستم. به نظر بنده برای کسانی که می خواهند اطلاعات خود را در زمینه ی سخت افزار بیشتر کنند این فایل آموزشی که با فرمت پی دی اف است و نیاز به نصب برنامه های PDF خوان دارد (مانند ادب آکروبات ریدر) مناسب می باشد.

 

لینک دانلود

رمز فایل : www.partoit.ir

چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 17:49 ::  نويسنده : علی رحمانی
دانلود کتاب آموزش عیب یابی کامپیوتر
 

صرف نظر از این که کامپیوتر شما چگونه تولید شده است و یا نرم افزارهای نصب شده بر روی آن چگونه نوشته شده اند ، همواره احتمال بروز خطاء وجود داشته و ممکن است در آن لحظه امکان دسترسی به کارشناسان برای تشخیص خطاء و رفع مشکل وجود نداشته باشد .

آشنائی با فرآیند عیب یابی و برخورد منطقی و مبتنی بر علم با این مقوله می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها،صرفه جوئی در مهمترین منبع حیات بشری یعنی زمان را نیز بدنبال داشته باشد .

نرم افزارهای عیب یابی از جمله امکانات موجود و در عین حال بسیار مهم در این زمینه بوده که می توان از آنان به منظور عیب یابی یک کامپیوتر استفاده نمود .

لینک دانلود 

رمز فایل : www.partoit.ir

چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 17:41 ::  نويسنده : علی رحمانی

 در این مطلب یک کتاب الکترونیکی با فرمت PDF برای آموزش مبانی کامپیوتر به شما عزیزان آماده کرده ایم .

دانلود کتاب آموزش کامپیوتر

لینک دانلود 

رمز فایل :  www.partoit.ir

چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : علی رحمانی

حتما برای شما هم این مشکل وجود دارد که بعد از مدتی صفحه کلید ( کیبورد ) شما کثیف و پر از گرد و خاک میشود .در این مقاله قصد اموزش تمیز کردن کیبورد را به بهترین نحو را بدهیم .

آموزش شستشوی کیبورد

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : علی رحمانی

  در برخی لپ تاپ ها از فناوری Finger Print Reader به منظور امنیت بیشتر استفاده می شود این فناوری سبب می گردد تا اگر فردی قصد سرقت اطلاعات شما را داشته باشد، کار بسیار دشواری را در پیش رو داشته باشد.  رایانه مجهز به این فناوری با استفاده از یک سخت افزار و یک نرم افزار خاص انگشت یا انگشتان دستان شما را اسکن نموده و در حافظه خود ذخیره می کند. حال اگر فردی قصد ورود غیرمجاز به سیستم شما را داشت ناکام خواهدماند

 

چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 17:32 ::  نويسنده : علی رحمانی

  نوعی رایانه قابل حمل که به شکل یک لوح تخت و یا قرص بوده و معمولا دارای یک صفحه نمایش گر لمسی (Touch Screen) و یک قلم سوزنی برای نوشتن و ضربه زدن بر روی نمایش گر می باشد اغلب گوشی های همراه امروزی در حقیقت یک Tablet PC هستند

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : علی رحمانی

   نوعی Tablet PC است که دارای دو صفحه نمایش تاشو می باشد و می تواند مانند یک کتاب باز و بسته شود. این نوع رایانه قابل حمل معمولا در باز کردن صفحات وب، مشاهده فیلم های ویدئویی و دیدن طرح ها نقشه ها و … به کار می رود. شکل صفحه بعد، نمونه دیگری از رایانه های Booket را نشان می دهد.

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 21:37 ::  نويسنده : علی رحمانی

  asrock -  بیست دانلود

کمپانی ASRock که به سبب پیشرفت های قابل ملاحظه در زمینه صنعت مادربردسازی این روزها دوران خوشی را سپری میکند طبق اخبار انتشار یافته هم اکنون مراحل تکمیل و آماده سازی یکی از مادربردهای مبتنی بر سوکت LGA 2011 خود را می پیماید. ASRock X79 Extreme7 که در زمره برترین مادربردهای High-End قرار دارد بطور ویژه به خازن های سراسر جامد Gold-Plated و دو انس مس در لایه های مدار چاپی مجهز خواهد بود.



ادامه مطلب ...
جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 15:49 ::  نويسنده : علی رحمانی
 
بـــــــــــــــــــــــرند مورد نـــــــــــــــظر خود را انتخاب کنید
 
 

 

جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 10:40 ::  نويسنده : علی رحمانی

  احتمالاً براي شما بسيار پيش آمده است وقتي با كامپيوتر كار مي كنيد احساس كنيد جز سر و صداي زياد فن صداي ديگر نمي شنويد و اگر يك كارت گرافيك قدرتمند داشته باشيد احتمالاً صداي فن آن هم به ديگر فن ها اضافه مي شود.

 

 



ادامه مطلب ...

 

مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniaTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نور، شکل گرافیکی صفحه لمسی را روی سطح مورد نظر شما نمایش می دهد و شما می توانید این نور را لمس کنید تا دستور خود را به دستگاه OmniaTouch ارسال کنید. در ادامه نحوه عملکرد OmniaTouch را بررسی می کنیم.

محصولات جدید مایکروسافت، همواره هیجان انگیز خلاقانه و مبتکرانه بوده و هستند. این بار نیز این کمپانی بر روی محصول جدیدی که ظاهری مشابه Kinect دارد، تمرکز کرده است. این محصول که OmniaTouch نام دارد قادر است حرکت دست و لمس قسمت های مختلف را درک کند.

زمانی که OmniaTouch قسمتی از سطح را با استفاده از نور پروژکتور، روشن می کند شما می توانید آن را لمس کنید و دستورات لازم را به این وسیله به دستگاه مورد نظر ارسال کنید. Omniatouch روی شانه کاربر نصب می شود و با استفاده از پروژکتو نور لازمه را بر روی هر سطحی منتقل می کند. این دستگاه قادر است تماس دست با سطح مورد نظر را تشخیص دهد.

 

جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 10:31 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

نوت بوک جدید فوجیتسو که چند بار تا می شود...

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS

 



ادامه مطلب ...
جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 1:10 ::  نويسنده : علی رحمانی

 استفاده  از نهایت  قابلیت کارت گرافیک (ارتقا )

معمولاً  از تمام قابلیت کارت گرافیک ها استفاده نمی شود ،اگر میخواهید  از نهایت قابلیت کارت گرافیکتان استفاده نمایید :

1-      هنگام شروع راهندازی با فشردن کلید Delete وارد  Setup کامپیوتر شوید

2-      در این صفحه ابی رنگ ، گزینه Advanced chip set … را پیدا کرده و

بر روی آن رفته و کلید Enter را بزنید .

3-      پس از وارد شدن به این قسمت  AGP Graphics A perature  را انتخاب  نموده  و از منوی ظاهر شده بالاترین

 شماره را انتخاب نمایید

4-      با زدن  کلید  F10  و انتخاب Y  برای ذخیره شدن تغییرات  از این محیط خارج شوید  تا شاهد اعمال  تغییرات باشید

 نسل آینده تلویزیون ها چگونه خواهند بود؟

نسل آینده تلویزیونها می‌توانند صفحات شفافی و بسیار باریکتر از
تلویزیونهای کنونی باشد که وقتی آن را خاموش می‌کنید دیوار را از پشت آن
مشاهده خواهید کرد.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، فناوری تی
او ای ایی دی (TOLED) در حال حاضر نیز وجود دارد اما هنوز به قدر کافی
پیشرفت نکرده و تولید صفحات نمایشی با این ابعاد هنوز امکان پذیر نشده است.
اما مایکل فریب با همکاری یک خط تولید تلویزیون با استفاده از صفحات
نمایشی TOLED تلویزیونی را برای مسابقه طراحی مفهومی iF سال طراحی کرده
است.
تکنولوژی صفحات شفاف پیش از این هم وجود داشته اما تولید صفحاتی با این
ابعاد تاکنون میسر نشده است. این طراحی مفهومی دارای فناوری است که می توان
آن را به صورت عمودی و افقی مورد استفاده قرار داد.

یش بینی می شود فناوری TOLED استفاده شده در این تلویزیون ، نسل آینده تلویزیونها باشد .

به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...
جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 1:0 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

فلش مموری‌ها کوچک هستند و اگر خوب مراقب آنها نباشید، به راحتی گم می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه حافظه فلش خود را رمزنگاری کنید تا اگر احتمالا آن را گم کردید و یا به هر دلیل به چنگ افراد ناباب افتاد، نتوانند به اطلاعات و فایل‌های درون آن دست پیدا کنند.

جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 1:52 ::  نويسنده : علی رحمانی

 Software or Hardware

 

سخت‌افزار در واقع همین ابزار‌های الکترونیکی هستند که با آنها تماس فیزیکی دارید. علاوه‌بر این کلیه قطعات مجزایی که باعث می‌شوند، وسیله الکترونیکی شما کار کند نیز جزو خانواده سخت‌افزار محسوب می‌شوند. بدون سخت‌افزار نمی توانید به نرم‌افزار دسترسی داشته باشید. هرچه سخت‌افزار قدرتمندتری داشته باشید، تجربه جذاب‌تری از کار با سیستم خواهید داشت.

درکنار این سخت‌افزار، نرم‌افزار قرار دارد. نرم‌افزار جسم یا قطعه نیست که بتوان آن را لمس کرد. اما همان چیزی است که کاربر بیشتر از همه‌ با آن در ارتباط است. این نرم‌افزار است که باعث ‌می‌شود مک یا پی‌سی شما کار کند. این نرم‌افزار است که به شما اجازه ارسال ایمیل و نوشتن اطلاعات را می دهد. به طور کل این نرم‌افزار است که به شما کمک می‌کند تا از سخت‌افزار استفاده کنید.

تا اینجای کار به نظر هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار، هر دو مهم هستند و برای راه‌اندازی سیستم خود به هر دو نیاز دارید. اما ازآنجا که قصد داریم ارزیابی خود را بر اساس موفقیت و محبوبیت کالاهای پرطرفدار بنا کنیم، یکی از شرکت‌های موفق یعنی اپل را برایتان مثال می زنیم.

تقریبا همه ما قبول داریم که اپل یکی از شرکت‌های موفق در عرضه سخت‌افزار است و سود اصلی خود را از فروش آیفون، آیپد و کامپیوترهایش بدست می‌آورد. بدون وجود سخت‌افزار، اپل هیچ‌گاه اپل نمی‌شد و صد البته که بدون وجود سیستم‌عامل‌های Mac OS X و iOS نیز اپل هیچ‌گاه به این شکل محبوب نمی‌شد.

اما تصور کنید، اپل هم یکی از مشتریان ویندوز می‌بود. در این صورت، شانس موفقیت این کمپانی حتی با بهترین شکل و ظاهر لپ‌تاپ‌هایش، چقدر می‌بود. اگر اپل تصمیم می‌گرفت آیفون را با سیستم‌عامل ویندوز فون 7 یا اندروید عرضه کند، چقدر بین کاربران محبوبیت می‌داشت؟ آیا به اندازه آیفون فعلی مورد تحسین قرار می‌گرفت؟

قطعا اپل تنها شرکت موفق در زمینه نرم‌افزار نیست. یکی از دلایل اصلی که Xbox 360 توانست مشتریان زیادی جذب کند، قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت بالا بود که این قابلیت را مدیون سخت‌افزار قدرتمند Xbox است. اما بدون وجود نرم‌افزارهای قدرتمند، Xbox Live و همچنین اپلیکیشن‌های جذاب، ایکس‌باکس 360 هیچ‌گاه اینقدر محبوب نمی‌شد.

من تصور می‌کنم نرم‌افزار کمی مهم‌‌تر از سخت‌افزار است. درواقع گاهی مهم نیست که کامپیوتر شما چقدر قدرتمند باشد، اگر نرم‌افزار نیاز شما را برآورده نکند، استفاده از قدرت زیاد کامپیوتر هم ممکن نخواهد بود.

تصور کنید یک کامپیوتر قدیمی دارید. اگر روی همین کامپیوتر نرم‌افزار جدید و کاربردی خود را نصب کنید، باز هم قابل استفاده است.

البته هنوز نمی‌توان در این زمینه برنده واقعی را مشخص کرد. چراکه هر کسی دلایل خود را برای انتخاب سخت‌افزار یا نرم‌افزار دارد. ولی آنچه از این بررسی‌ها دستگیرمان شد، این بود که با توجه به عملکرد و موفقیت شرکت‌ها، احتمالا نرم‌افزار، برنده این جنگ باشد.

نظر شما در مورد برتری سخت‌افزار و نرم‌‌افزار چیست و کدام یک را موثرتر می دانید؟

 

جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 1:31 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

خیرا شرکت ال جی، خبر از تولید کاغذ الکترونیک ویژه‌ای داد که قرار است ماه بعد وارد بازار اروپا شود. این محصول که EPD خوانده می‌شود، شش اینچی است و یک صفحه نمایش پلاستیکی است که با بهره‌گیری از فناوری جوهر الکترونیک یا e-ink، وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ دارد. این کاغذ، ۰٫۷ میلیمتر ضخامت دارد و وزنش تنها ۱۴ گرم است. این کاغذ، ضد خش است و اگر از ارتفاع ۱٫۵ متری بیفتد، هیچ آسیبی نمی‌بیند. البته شاخص‌ترین ویژگی این کاغذ، منعطف بودن آن است، طوری که آن را می‌توان تا ۴۰ درجه تا کرد، بدون اینکه آسیبی ببینید.

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سخت افزار کامپیوتر و آدرس hardwargrup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان