سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 22:23 ::  نويسنده : علی رحمانی

 از عملكرد كارت‌گرافيك خود در بازي‌ها و برنامه‌هاي سه‌بعدي گله داريد يا نمي‌توانيد بازي‌هاي جديد و مهيج را بر روي كامپيوتر خود به خوبي اجرا نماييد حتمي به فكر ارتقا كارت‌گرافيك خود خواهيد افتاد اما قبل از اينكه دست به جيب ببريد مطمئن شويد كه از حداكثر كارايي كارت‌گرافيك خود تا مرز «انفجار» بهره برده ايد . افزايش كارايي كارت گرافيك فراتر از عملكردي كه در حالت عادي دارد با «اُوركلاكينگ» (Overclocking) كارت حاصل مي‌شود . «اُوركلاكينگ» كارت‌گرافيك سرعت پردازنده و حافظه گرافيكي را افزايش داده در نتيجه نرخ پردازش داده هاي ويديويي ، نرخ نمايش تعداد «فريم در ثانيه» و به طور كلي كارايي كارت گرافيك بيش پيش خواهد كرد . در اين مقاله قصد داريم تا «اُوركلاكينگ» كارت گرافيك را به صورت آماتوري بررسي نماييم و شما را با خطرها ، مزيت‌ها و چگونگي آن آشنا نماييم . 


در حالت كلي به اعمال تغييرات در مشخصه‌هاي يك قطعه كامپيوتر با هدف افزايش كارايي آن قطعه «اُوركلاكينگ» گفته مي‌شود . اين عمل براي تمام قطعات كامپيوتر قابل تعريف مي‌باشد اما تنها اُوركلاكينگ پردازنده ، مادربرد ، كارت‌گرافيك و حافظه ‌اصلي سيستم عموميت پيدا كرده است ، چرا كه افزايش كارايي حاصل از «اُوركلاكينگ» ساير قطعات آنچنان در عملكرد كلي كامپيوتر تاثير گذار نمي‌باشد . اعمال تغييرات در مشخصه هاي اصلي هر قطعه در درجه اول نيازمند شناخت سخت‌افزاري آن قطعه و وظيفه آن در يك سيستم كامپيوتري و در درجه دوم چگونگي ارتباط آن با ساير قطعات مي‌باشد . به همين دليل بحث «اُوركلاكينگ» همانطور كه در نگاه آماتوري ساده و مختصر به نظر مي‌رسد در ديد افراد حرفه‌اي پيچيده و بسيار گسترده مي‌باشد به طوري كه كتاب‌ها و سايت‌هاي متعددي با محوريت اين موضوع عرضه شده‌اند . جذابيت «اُوركلاكينگ» در واقع در پشت اين واقعيت پنهان شده‌است كه سرعت و مشخصه‌هاي حياطي يك قطعه توسط كاربر قابل ارتقا مي‌باشد به عنوان مثال در اُوركلاكينگ آماتوري كارت‌گرافيك Geforce 6200 سعي مي‌گردد تا سرعت و كارايي كلي كارت را تقريبا به اندازه كارت‌گرافيك رده بالاتر با هسته مشابه (هسته NV43) يعني Geforce 6600 ارتقا داده شود و در اُوركلاكينگ حرفه‌اي اين كارت گرافيك سعي مي‌شود تا كارايي كارت Geforce 6200 به حداكثر ميزان ممكن يا در مرز «انفجار» و فراتر از Geforce 6600 افزايش داده شود .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : علی رحمانی

 شرکت nVIDIA بزرگترين تامين کننده تراشه هاي گرافيکي در جهان، محصول جديد خود را با نام GeForce 8800 Ultra روانه بازار کرد. این کارت گرافیک به عنوان قویترین محصول حال حاظر خط تولید nVIDIA شناخته خواهد شد که کارایی به مراتب بالاتری را به کاربران حرفه ای و دوست داران بازی های کامپیوتری عرضه خواهد نمود. در اين مقاله به بررسي ويژگي های G80 Ultra و بررسی کارایی آن خواهیم پرداخت.

GeForce 8800 Ultra مجهز به بوستر نیترو!

قلب تپنده کارت گرافیک جدیدی که توسط nVIDIA معرفی شده است،  چیزی جز تراشه قدرتمند قبلی nVIDIA یعنی GeForce 8800 GTX نیست. با این تفاوت که nVIDIA با استفاده از خنک کننده ای کارا و افزایش ولتاژ تراشه گرافیکی و استفاده از تراشه حافظه با تاخیر پایین تر توانسته است از تراشه G80 هیولایی جدید بسازد. حرفه ای های سخت افزار حتما متوجه نکته موجود در عنوان مقاله نیز شده اند، nVIDIA همان سیاست عرضه کارت های گرافیک GeForce 2Ultra گرقته تا 6800GT و 6800Ultra را دوباره مفید دانسته و با استفاده از روش هایی که توضیح داده شد با آورکلاک کردن تراشه مرجع G80 این محصول جدید را به بازار معرفی کرده است.

 

از جمله تغییراتی که توسط آورکلاک در این کارت گرافیک انجام شده است میتوان به افزایش سرعت هسته به بیش از 612 مگاهرتز، افزایش سرعت سایه زن های متحد (Unified Shader Processors) به 1500 مگاهرتز و سرعت حافظه به 2160 مگاهرتز یعنی بیش از 350 مگاهرتز افزایش سرعت حافظه نسبت به G80 GTX اشاره نمود. کارت گرافیک جدید همچنان از مقدار مشابه G80 GTX یعنی 768 مگابایت حافظه از نوع GDDR3 استفاده می نماید.

 http://www.overclockers.ru/images/news/2007/04/27/ultra_01.jpg

کارت گرافیک GeForce 8800 GTX

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 11:56 ::  نويسنده : علی رحمانی

 بسیاری از کاربران به امید دستیابی به سرعت بالا و راحتی بیشتر از اینترنت بی سیم (Wireless) استفاده می کنند. همان طور که می دانیم ارتباط بی سیم مزایای خاص خود را دارد و در بین مردم بسیار محبوب می باشد به طوری که امروزه در اکثر مکان ها شاهد این تکنولوژی هستیم. راحتی کار, اتصال سریع, هزینه پایین, سطح پوشش بالا تنها قسمتی از مزیت های ارتباط بی سیم می باشد. اما قضیه در همین جا پایان نمی یابد! اینترنت بدون سیم نیز می تواند مشکلات خطرناکی را از لحاظ امنیتی ایجاد کند. در ادامه نکاتی را برای گام نهادن در بالا بردن امنیت شبکه های بی سیم به شما پیشنهاد خواهیم کرد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : علی رحمانی

 ۱-   برای پاک کردن لپتاپ خود هیچ گاه از مکنده ها و یا دمنده های قوی مانند جاروبرقی های کوچک استفاده نکنید. این کار باعث صدمه زدن به قسمت های مختلف لپتاپ می شود. به طور مثال به طور مستقیم جاروبرقی های دستی را به فن هسته لپتاپ که در پشت بدنه هست، نزدیک نکنید. زیرا باعث چرخش بیش از حد فن شده و به آن صدمه می زند.

۲-   سعی کنید از قابلیت های Sleep و Hibernate سیستم عامل به جای خاموش کردن استفاده کنید. برای مدتی که با سیستم کار نمی کنید، آن را کامل خاموش نکنید. سیستم را طوری تنظیم کنید که در صورت بستن لپتاپ یا در مدت زمان هایی که با آن کار نمی کنید، به طور خودکار ابتدا به حالت Sleep و بعد از چند دقیقه Hibernate شود. این کار عمر لپتاپ را واقعا افزایش می دهد.

۳-   زمانی که قصد حمل لپتاپ را دارید، به هیچ عنوان آن را روشن و یا در حالت Sleep حمل نکنید. حالت Sleep یک حال نیمه روشن است و با فشار دادن هر دکمه ای، سیستم روشن می شود و احتمال اینکه رایانه صدمه ببیند خیلی بالا است. سیستم را یا به طور کامل خاموش کنید و یا آن را به حالت Hibernate ببرید. (توصیه می شود که لپتاپ را خاموش کنید)

PCA10WTILL2

زمانی که قصد حمل لپتاپ را دارید، به هیچ عنوان آن را روشن و یا در حالت Sleep حمل نکنید



ادامه مطلب ...
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : علی رحمانی

 يك Chipset مادربورد، تمام اطلاعاتي كه از طريق كانالهاي اطلاعاتي (Buses) مادربورد جريان مي يابد را كنترل مي كند. عملكرد اوليه Chipset مادربورد، هدايت اين اطلاعات به محل صحيح مادربورد و بنابراين بخشهاي صحيح مي باشد

t همانطور که از نام آن پیداست در اصل بمعنای یک مجموعه IC یا (تراشه(Chip که برای کار با هم طراحی شدند است اما در زبان روزمره عده‌ای اشتباها آن را بمعنای یک عدد چیپ تصور می‌کنند. مثلا زمانیکه گفته می‌شود چیپست پل جنوبی،منظور تراشه‌ی اصلی پل جنوبی + مجموعه‌ی تراشه‌های کنترل کننده‌(یا همانControllerها) که وابسته به آنند است.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : علی رحمانی

http://narenji.ir/sites/default/files/articleimage/1/12/IMG0020096.jpg?1330591066خرید کامپیوتر این روزها بسیار ساده شده و نیاز به آگاهی فنی خاصی ندارد. تنها کافی است برند تجاری مورد نظرتان را انتخاب کنید و لپ تاپ تان را از آن برند با توجه به بودجه مورد نظر خریداری کنید. اغلب اوقات اگر بخواهید به چیزی بیش از بودجه هم توجه کنید، تنها چند نکته مانند میزان رم، هارد، گرافیک و سی پی یو اهمیت پیدا می کنند. 

به گزارش 
سافت‌ گذر 
به نقل ازنارنجی، در بازار دسک تاپ هم تقریبا به همین شکل است و شما با مراجعه به مغازه و اعلام قیمت مورد نظرتان لیستی را شامل قطعات مختلف دریافت می کنید و پس از توافق، چند ساعت بعد کامپیوترتان را تحویل می گیرید. اما اگر خودتان بخواهید سیستم تان را سر هم کنید، یا اینکه قصد ارتقاء لپ تاپ یا دسک تاپ تان را بدون مراجعه به تعمیرگاه ها و شرکت های کامپیوتری داشته باشید، داستان کمی فرق می کند. 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 12:5 ::  نويسنده : علی رحمانی

یك بحث مهم: بحثی كه هیچ گاه پایان ندارد این است كه آیا وقتی از كامپیوتر استفاده نمی‌كنیم بهتر است آن را خاموش كنیم یا روشن بگذاریم. مثل تمام مباحث دیگر، این بحث یك جواب منحصر به فرد دارد كه به واقع تمام فاكتورهای مورد نظر ما را پوشش می‌دهد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : علی رحمانی

بالاخره بعد از مدت ها انتظار پولی که می خواسته اید اماده است و حالا می خواهید یک لپ تاپ جدید بخرید. از میان ده ها شرکت سازنده و صدها مدل چگونه انتخاب می کنید؟ آیا شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که بر اساس «برند» لپ تاپ خودشان را انتخاب می کنند؟ اگر کمی به دور و برتان نگاه کنید این جملات را زیاد می شنویم: فقط سونی! اپل بهترین است، هیچ کس مثل دل لپ نمی فروشد و... ‏اینها سخنانی است که هم از خریداران و از فروشنده ها زیادشنیده می شود. اما آیا انتخاب لپ تاپ بر اساس شرکت تولید کننده کار درستی است؟ آیا تمام لپ تاپ های سونی عالی و تمام لپ تاپ های ایسر بد هستند؟ شما بر چه اساسی انتخاب می کنید؟



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 23:5 ::  نويسنده : علی رحمانی

مادربورد شامل اتصالات بسیاری برای تمام بخشها می باشد. مادربوردها شامل شكاف های گسترش مانند ISA، PCI، AGP و سوكتهای DIMM می باشند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 23:2 ::  نويسنده : علی رحمانی

بعد از ارائه اولین قسمت از راهنمای خرید کامپیوتر توجه شما را به قسمت دوم و برسی موشکافانه قطعات کامپیوتردعوت می نمایم در این مقالات من قصد دارم از اصطلاحات فارسی به جای اسامی بیگانه و ناملموس استفاده کنم و همچنین مختصر گویی کنم تا از حوصله خواننده خارج نگردد



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 22:58 ::  نويسنده : علی رحمانی

ریز کامپیوترMicro Computer
ریز کامپیوترها در واقع کوچکترین و ارزانترین نوع کامپیوتر هستند به نحوی که هر شخص قادر است در منزل یا محل کار خود آنها را تهیه کرده و بکار گیرد.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : علی رحمانی

پورت USB یا Universal Serial Bus یک باس سریال استاندارد است که برای اتصال لوازم جانبی خارجی و حتی برخی از لوازم داخلی به رایانه مورد استفاده قرار می گیرد. این پورت در دهه 1990 توسط کارمند اینتل اختراع شد و قادر است حداکثر 127 وسیله جانبی همچون درایورهای سی دی رام، چاپگرها، مودم ها، موس، صفحه کلیدها و ... را به سیستم متصل نماید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 22:45 ::  نويسنده : علی رحمانی

همانطور که شایدبدانید، برای سازماندهی ذخیرهٔ اطلاعات، سطح هاردیسک بقطعاتی تقسیم میشود که به آنها قطاع یا سکتور میگویند



ادامه مطلب ...
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 13:1 ::  نويسنده : علی رحمانی

 هر کامپیوتری به مرور زمان، گرد و غبار می گیرد. زمانی که کامپیوتر در حال کار است میدانی الکتریکی در اطراف خود ایجاد می کند که ذرات گرد و غبار معلق را جذب می نماید. این ذرات به آسانی در اطراف پردازنده، منبع تغذیه و فن کیس جمع می شوند و مانع از جریان هوای آزاد در اطراف این قطعات مهم می شوند و در نتیجه، منجر به گرم شدن و در نهایت اختلال در عملکرد و از کار افتادن آنها می شوند.

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 12:53 ::  نويسنده : علی رحمانی

 اکثر کاربران رایانه‌های رومیزی هنگام خرید یا ارتقای سیستم، وقت زیادی صرف بررسی مشخصات فنی دستگاه‌

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 12:3 ::  نويسنده : علی رحمانی

ممکن است برای شما هم این سؤال مطرح باشد که از کدام cpu برای کامپیوتر خود استفاده کنید cpuهای شرکت amd یا intel؟باخصوصیاتی که به شما معرفی می کنیم می توانید انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشید 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : علی رحمانی

 بی شک به گران تر تمام شدن خرید یک رایانه حاضر و آماده واقف هستید و این که با این مبلغ اضافه ای که بابت اسمبل و جزئیات دیگر و گران فروشی برخی از قطعات می پردازید می توانید سیستمی به مراتب بهتر تهیه کنید. این تفاوت در برخی موارد به ۱۰۰ هزار تومان هم می رسد که پول کمی به نظر نمی رسد. ما در یک مجموعه چند قسمتی از ابتدا راه با شما همراه خواهیم شد و در انتها یک سیستم حاضر و آماده تحویلتان خواهیم داد؛ به شکلی که در انتها از لذت بی حد و مرز جمع آوری سیستم توسط خودتان چنان حض و کیف و لذتی ببرید که شاهنشاه ایران داریوش هم نبرده باشد! در این نوشتار به چگونگی انتخاب سیستم مناسب برای خود می پردازیم



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سخت افزار کامپیوتر و آدرس hardwargrup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان