شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:5 ::  نويسنده : علی رحمانی
WD Scorpio Blue

احتمالا هنوز زمانی که هارد دیسک های ۱ ترابایتی برای کامپیوترهای دسکتاپ وارد بازار شدند را به یاد می آورید. اما این حجم ذخیره سازی اطلاعات را تا همین چند وقت پیش رو لپ تاپ ها در اختیار نداشتیم. به خاطر اینکه هارد دیسک لپ تاپ ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارای سایز کوچک تری هستند. ‏

اما چند ماهی است که هارد دیسک های ۲.۵ اینچی هم وارد قلمرو ترابایت شده اند و این حافظه وسترن دیجیتال به نام Scorpio Blue یکی از مدل های محبوب به حساب می آید که چند روزی است وارد بازار شده است. ‏

در واقع این اولین مدلی است که موفق شده این همه اطلاعات را در سایز کوچک هاردهای لپ تاپی ذخیره کند. شرکت وسترن دیجیتال برای رسیدن به این تراکم دو صفحه ذخیره سازی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت را در کنار هم قرار داده است و توانسته مدال افتخار پرظرفیت ترین هارد دیسک ۲.۵ اینچی را از آن خود کند. ‏

‏ این هارد دیسک با قیمت ۱۳۹ دلار به بازار ارایه شده و احتمالا می تواند مشکل کمبود جا را برای بسیاری از کاربران، تا مدتی حل کند. البته این تنها مدل یک ترابایتی موجود در بازار نیست و شرکت های دیگر مانند Seagate هم مدل های خودشان را وارد بازار کرده اند. اما در اینجا ترکیبی از بازدهی خوب و قیمت مناسب را در اختیار داریم. ‏

حالا کاربرانی که به فضای زیاد احتیاج دارند می توانند سراغ هاردهای پرظرفیت بروند و کسانی که به دنبال سرعت بالا هستند حافظه های SSD را در مقابل دارند.

جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:55 ::  نويسنده : علی رحمانی
آنچه در اين مقاله مي خوانيد، يك راهنماي جامع براي عيب زدايي از كامپيوترتان نيست اما مي تواند شما را به سمت يافتن مشكل كامپيوتر راهنمايي كند


ادامه مطلب ...

ترفند های جالب کامپیوتری : 

بروی ادامه مطلب کلیک کنید .



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : علی رحمانی

حافظه فلش USB يك وسيله ذخيره اطلاعات سبك وزن است كه مي تواند به هر كامپيوتر كه داراي پورت يا سوكت USB باشد متصل شود. پورت USB كامپيوتر مي تواند USB1.1 يا USB2.0 باشد كه مشكلي براي اتصال به كامپيوتر پيش نمي آيد چون همه حافظه هاي فلش USB2.0 قابليت كار با USB1.1 را دارند. 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:36 ::  نويسنده : علی رحمانی

سرعت کلاک پردازشگر

مشابه پردازشگر اصلي رايانه ها داشتن سرعت كلاك بيشتر براي پردازشگر كارت گرافيك صرفاً به مفهوم عملكرد سريعتر آن نيست. شايد يك پروسسور 400MHz سريعتر از يك پروسسور 600MHz در يك سيكل كاري باشد. از ديد يك پروسسور گرافيكي سرعت Render و سرعت clock با تعداد پيكسل هايي است كه مي تواند در هر سيكل پردازش نمايد.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:34 ::  نويسنده : علی رحمانی

  پیشرفت‌های تکنولوژیکی یکی پس از دیگری راه را برای بهبود کیفیت زندگی باز می‌کنند. فناوری‌هایی که روز به روز به تعداد و انواع آنها افزوده می‌شوند همگی یک هدف را دنبال می‌کنند: رفاه و راحتی بیشتر. نامLCD را حتما شنیده‌اید. نوع جدید از فناوری که هر روزه بر استفاده بهینه آن افزوده می‌شود، مانتیورها، ساعت‌های دیجیتالی، اجاق‌های مایکروویو، دستگاه‌های پخش سی‌دی، دماسنج‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی فراوان دیگر از بی‌شمار نمونه‌های کاربرد این نوع صفحات هستند. بد نیست در مورد آنها به زبانی ساده بیشتر بدانیم، اینکهLCD چیست؟ چگونه ساخته می‌شود و انواع آن کدام است. این مباحث موضوع مقاله گردآوری شده ذیل می‌باشد.



ادامه مطلب ...

  در حال حاضر ارزان ترین و مطلوب ترین ابزار انتقال غیر شبکه ای اطلاعات، لوح فشرده (CD) است. از زمان تولد این دیسک های شگفت آور زمان چندانی نمی گذرد اما با این حال امروزه بدون آنها دنیا برای برنامه نویسان کامپیوتری، طرفداران بازی های کامپیوتری، ناشران، گرافیست ها و بسیاری دیگر احتمالاً غیر قابل تحمل می بود! دیسک های نازنینی که در ازای چند صد تومان، حاضرند میلیاردها بیت را منتقل کنند.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:28 ::  نويسنده : علی رحمانی


یکی از مسایلی که از روزهای اول زندگی کامپیوتر مطرح است سازگاری بین اجزای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌باشد. مشکل موجود اساساً ناشی از کمبود استانداردهای طراحی در صنعت نوپای کامپیوتر بود. طراحان زیرک نرم‌افزار نیز به این مشکل دامن می‌زدند. آنها با تولید کالاهایی که با محصولات موجود ناسازگار بودند، می‌خواستند در مسابقه‌ای که بین تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود داشت برنده شوند. اما حال، زمان تغییر کرده است و استانداردها نیز به لطف تلاش‌های گروه‌هایی مانند ANSI و ISO پیشرفت چشمگیری کرده‌اند. اینترنت نیز در از بین بردن چنین موانعی که بیشتر شامل همان ناسازگاری بین اجزای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، نقش بسزایی داشته است. در حقیقت اینترنت موجب شده که کاربران آسانتر داده‌هایشان را به اشتراک گذاشته و راحت‌تر با یکدیگر کار کنند و همین امر بسیاری از شرکت‌ها را واداشته است تا از تعصبات گذشته دست برداشته و محصولات را به نحوی بهبود بخشند تا با اقلام موجود در بازار هماهنگی و سازگاری داشته باشند. علی‌رغم افزایش سازگاری بین اجزای مختلف کامپیوتری، شاید هر از چند گاهی شما با اندک محصولاتی برخورد کنید که با یکدیگر سازگاری نداشته باشند. در این مقاله به برخی از موارد ناسازگاری که بیش از همه شناخته شده‌‌اند اشاره خواهیم کرد و نحوه‌ی رفع چنین مشکلاتی را نیز بیان خواهیم نمود. همچنین به توضیح یکسری مسایل می‌پردازیم که شما می‌توانید با بکارگیری آنها از بوجود آمدن مشکلات ناشی از ناسازگاری بین اجزای مختلف کامپیوتر جلوگیری کنید.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:27 ::  نويسنده : علی رحمانی

  Wireless چیست؟

Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی ، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها ، تلفن های همراه ، کامپیوتر های قابل حمل ، شبکه های کامپیوتری ، دستگاه های مکان یاب ، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد. تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.



ادامه مطلب ...

  چرا ما از میکرو کنترلر استفاده می کنیم:
اول الکتریسیته نبود، یعنی بود ولی آدم نمی دیدش! گاهی وقتا رعد و برق رو تو آسمون می دید ولی نمی دونست چیه! بعد که فهمید کهربا کاه رو جذب می کنه بازم نمی دونست چرا ولی فلاسفه یونان باستان می گفتند کهربا روح داره که می تونه چیزی رو حرکت بده! خب بیچاره ها حق هم داشتند شاید اگه ماکسول هم اون موقع زندگی می کرد همین حرف رو میزد! بعد که یه دو سه هزار سالی گذشت تا یه بابایی به اسم گیلبرت اومد گفت نه بابا این به خاطر اینه که کهربا در اثر اصطکاک با بعضی از مواد می تونه باردار بشه و خرده کاه رو جذب کنن. تا اینجا هیچ خبری از بار متحرک نبود و فقط بار ساکن مورد توجه بود تا اینکه تو اوائل قرن هجدهم بنجامین فرانکلین گفت الکتریسیته می تونه جاری بشه و در اینجا بود که مدار الکتریکی متولد شد چون ذره ی باردار فقط تو مسیر بسته می تونه دور بزنه. 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:24 ::  نويسنده : علی رحمانی

  اگر از کاربران رايانه باشيد، احتمالا اسمهايي از قبيل مانيتور فلت و LCD ها را شنيده ايد. آيا صفحه هاي فلت، LCD و پلاسمايي يکي هستند يا معاني جدايي دارند و ما از روي ناآگاهي آنها را به جاي هم به کار مي بريم؟



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:22 ::  نويسنده : علی رحمانی

  مضراتی که استفاده از کلیدهای Power و Reset روی کیس برای سخت افزار کامپیوتر دارد بر کسی پوشیده نیست و توصیه شده حدالامکان از این کلیدها استفاده نشود و برای خاموش کردن و Reset کردن حتما از طریق ویندوز عمل شود .



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:15 ::  نويسنده : علی رحمانی


داگلاس انگبارت ماوس را در یک موسسه تحقیقاتی اختراع کرد نام این موسسه استانفورد بود ولی بعد از چند سال یعنی در سال 1970 شرکت زیراکس در کالیفرنیا با رهبری جک هالی و با کمک نمونه ساخته شده توسط داگلاس موفق شد ماوسی طراحی کنند که کارایی بالایی داشت
این روند ادامه یافت تا در سال 1982 شرکتی به نام ماس سیستم ابتدایی ترین ماوس را برای رایانه های پرسونال آی بی ام تولید کرد البته قطب بدون انکار رایانه یعنی ماکروسافت هم در سال 1983 موس دو کلیدیخود را به جهانیان عرضه کرد
البته در آن زمان به خاطر کم بودن وسعت کار با رایانه در ابتدا مفهوم ماوس درک نمی شد و جایگاهی نداشت ولی با ورود برنامه های آفیس و برنامه های مشابه کاربران فهمیدند که ماوس به آنها کمک خواهد کرد کارها سریع تر پیش رود
آنالیز موس
ماوس تقریبا جز ساده ترین سخت افزارها می باشد ولی معرفی بخش های مختلف آن خالی از لطف نیست



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:24 ::  نويسنده : علی رحمانی

  امروزه درضد زیادی از کاربران علاقه فراوانی به تماشای فیلم و شنیدن موسیقی در کامپیوتر شخصی خود دارند که این باعث استفاده روزافزون از بلندگو های پیشرفته در کامپیوترهای امروزی شده است ، اما مشکلی که در این میان هست تنوع  مدل های این  محصول است که خرید را برای کاربران مشکل ساخته است و آنها را در مقابل طیف وسیعی از انتخاب قرار داده است پس به همین علت باید در خرید این قطعه که از دیدگاه بسیاری از افراد وسیله ای مهم در کامپیوتر محسوب می شود دقت کافی نمود تا بتوان بهترین دقت و کیفیت را در هنگام فعالیت های مختلف صوتی به دست آورد.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : علی رحمانی

  سيري در فلسفه وجودي پردازشگرهاي دو هسته اي 
كاركرد پردازشگرهاي دو هسته اي 
اينتل براي اولين بار در اوايل سال 2005، اولين پردازشگر 2 هسته اي را عرضه كرد. اين پردازشگر در نسخه هاي the Pentium D وPentium Extreme Edition عرضه شد. پس از آن شركت AMD بود كه مدت كوتاهي پس از اينتل اقدام به عرضه پردازشگرهاي Opteron and Athlon 46 X2 خود نمود. اگرچه هر دو اين شركت ها محصولي دو هسته اي را به بازار عرضه كردند اما طراحي اين دو محصول در برخي موارد و بر اساس كاربرد آنها در سيستمي كه در آن تعبيه شده اند، به طور كلي متفاوت بود.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : علی رحمانی

با blue -ray آشنا شوید ؟

لوح فشرده بلو-ری BD)  ،  (Blue-ray نوعی دیسک نوری است که کاربرد اصلی آن ذخیره ویدئو باکیفیت بالا و اطلاعات است و از نظر ابعاد ظاهری مشابه CD، DVD است.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : علی رحمانی


ويژگي هاي USB
USB داراي ويژگي هاي زير است :
• حداكثر 127 دستگاه را مي توان متصل نمود. ( مستقيما" و يا توسط هاب هاي USB)
• كابل هاي USBبتنهائي قادر به حمايت از طول 5 متر مي باشند. در صورت استفاده از هاب حداكثر طول 30 متر خواهد بود.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : علی رحمانی

 مفید ولی خطرناک



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : علی رحمانی

  براي وصل كردن كامپيوتر به تلويزيون پنچ روش4+1 متداول برای اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون با توجه به نوع تلویزیون وجود دارد : 
۱- استفاده از کابل S-Video 
۲- استفاده از کابل VGA 
۳- استفاده از کابل DVI 
4- استفاده از مبدل (Scan Converter) 
5- استفاده از روش HDMI 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:59 ::  نويسنده : علی رحمانی

اسمبل کردن کیس شامل مراحل زیر می باشد که:

در ادامه مطلب مشاهده نمایید



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:50 ::  نويسنده : علی رحمانی

اینتل از طرح جدید خود برای تولید پردازنده ی جدیدی خبر داد که 48 هسته پردازنده را در اندازه یک تمبر پستی جای داده است . کامپیوتر ابری تک پردازنده (SCC) محتوی 3/1 میلیارد ترانزیستور است . هر هسته این پردازنده از نظر تئوری میتواند یک سیستم عامل جدا را اجرا کند .در حال حاضر پردازنده هاي فعلي بازار کامپيوترهاي شخصي، تا 4 هسته همزمان را پياده سازي کرده اند. اينتل و رقيب آن AMD، هر دو در سال 2010 پردازنده هاي 6 هسته اي را روانه بازار خواهند کرد و حتي بخشي از عمليات گرافيکي را نيز درون خود انجام خواهند داد. 
اين پردازنده نام ابري (Cloud) را به اين دليل به يدک مي کشد که مي تواند توان پردازشي چند سرور را که در يک ديتاسنتر قرار دارند به تنهايي به دوش بکشد. اين پردازنده از 24 کاشي تشکيل شده است که هر يک از اين کاشي ها يک پردازنده با 2 هسته است. بخش تحقيقات اين شرکت اعلام کرد که مي تواند حداکثر تا 100 هسته را در يک پردازنده سيليکوني جاي بدهد. در سال 2007، اين شرکت پردازنده اي 80 هسته اي به نمايش گذاشت که بعد از دوسال، شرکت تيلرا توانست با عرضه يک پردازنده 100 هسته اي رکورد اينتل را بشکند. ان ويديا نيز کمي قبل از پردازنده گرافيکي خود با 512 هسته پرده برداري کرده است که قرار است در سال جاري به بازار بيايد. سري جديد SCC اينتل، هنوز بر مبناي معماري X86 کار مي کند و مي تواند سيستم هاي عامل کامپيوترهاي معمولي از جمله ويندوز و لينوکس را بالا بياورد. مايکروسافت همچنين اعلام کرد که اين پردازنده اينتل را در صف توسعه خود قرار مي دهد تا در آينده نزديک هماهنگي کاملي با اين نوع پردازنده داشته باشد. اينتل همچنين در مراسم معرفي، روي هر يک از هسته اي اين پردازنده، يک سيستم عامل لينوکس اجرا کرده است. همچنين راه جديدي براي استفاده اين پردازنده ها از همديگر در زمان سرريز صف دستورات پياده کرده است که هسته هاي اين پردازنده در زمان فشار از پردازنده هاي سبک تر استفاده کنند. جاستين رتنر، رئيس دفتر تکنولوژي اينتل به خبرگزاري بي بي سي گفت: «به مرور زمان اين مفهوم جديد پردازنده به ابزاري عادي بدل خواهد شد و سيستم هاي کنترل بلادرنگ در همه نقاط زندگي بشر به کار خواهد آمد.» اينتل همچنين اعلام کرد که اين پردازنده از نيمه سال 2010 براي شرکت ها و موسس هاي تبليغاتي قابل تهيه است و دادن اطلاعات بيشتر را به کنفرانس مدارهاي وضعيت جامد که دو ماه آينده برگزار مي شود، به تعويق انداخت. اين شرکت هنوز رسما اعلام نکرده است که اين پردازنده ها براي کاربران عادي هم کاربرد خواهد داشت يا خير.

جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:40 ::  نويسنده : علی رحمانی

 حتما با تداخل امواج الکترومغناطیسی آشنا هستید؛ همان چیزی است که با نزدیک کردن تلفن همراه به رادیو یا اسپیکر باعث می‌‌شود صداهای ناهنجار بشنویم یا باعث برفک شدن صفحه تلویزیون می‌شود، همان چیزی که باعث می‌شود هنگام سوار شدن در هواپیما از ما بخواهند که از تلفن همراه خود استفاده نکنیم. دلیل وجود این برآمدگی استوانه‌ای شکل موسوم به مهره‌ی فریتی یا عموما choke (که در لغت به معنی مسدود کردن است) نیز همین است. choke یک نام فانتزی برای چیزی است که از بروز تداخل در امواج الکترومغناطیسی جلوگیری می‌کند. اگر این استوانه‌ی کوچک را باز کنید شاید انتظار دیدن یک برد مدار الکتریکی یا چیزی مشابه را داشته باشید، اما به جای آن توپ یا استوانه‌ای کوچک از جنس فریت (اکسید آهن) خواهید یافت که نوعی ماده‌ی سرامیک مانند مغناطیسی است. فریت از اکسید آهن (که اصطلاحا به آن زنگ آهن هم می‌گویند) ساخته شده که حداقل با یک فلز دیگر ترکیب می‌شود و سخت، شکننده و تیره رنگ است.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : علی رحمانی

  یک رابط ویدئویی دیجیتالی است که جدیداً طراحی شده است و می تواند جایگزین خوبی برای پورت DVI در سخت افزار کامپیوتر باشد. شبیه به استاندارد HDMI است اما بیشتر در صنعت کامپیوتر به کار گرفته شده است تا سینمای خانگی!

                                       

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:29 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

پردازنده‌هاي جديد خانواده اينتل که از نسل Nehalem هستند در سه سري CORE i7، CORE i5 و CORE i3 به بازار معرفی شده‌‌اند كه پردازنده‌هاي سريCOREi7 پيشرفته‌ترين آنهاست و از سوکت‌های 1136 پینی LGA1366 استفاده می‌کنند و پردازنده‌های CORE i5 از سوکت‌های 1156 پینی LGA1156 استفاده مي‌کنند. پردازنده‌هاي جديد اينتل كه در سه نسل CORE i3،CORE i5 و CORE i7 روي لپ‌تاپ‌ها نصب شده‌‌اند از تكنولوژي‌هاي جديدي بهره‌مندند. پردازنده‌هاي سري CORE i7 چهار هسته‌اي و پردازنده‌هاي سري CORE i3 و CORE i5 دو هسته‌اي هستند؛ ولي سرعت بيشتري دارند.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:5 ::  نويسنده : علی رحمانی

 
این روزها فقط پرسسور (
CPU) كامپیوتر نیست كه تولید حرارت می كند بلكه كارت گرافیك، حافظه ها و هارد دیسك هم هر كدام به تنهایی یك تولید كننده بزرگ حرارت هستند. اما بیشتر افراد به خنك كاری CPU اهمیت می دهند و توجه كمتری به خنك كاری سایر قسمتها می كنند. تهویه صحیح و جریان هوا كافی در داخل كامپیوتر سبب افزایش عمر كلیه قطعات داخل كیس شما می شود. یكی از مهمترین قطعات كامپیوتر هارد دیسك آن است. فرض كنید CPU كامپیوتر شما مشكل دار شود فقط با تعویض آن كامپیوتر بدون مشكل خاصی به كار عادی خود ادامه می دهد. ولی اگر هارد دیسك شما از بین رفته باشد و شما از اطلاعات و فایل های خودBack up (پشتیبان) نگرفته باشید همه اطلاعات و زحمات شما از بین رفته است. بنابراین نگهداری از هارد دیسك و اطلاعت آن بخصوص برای افراد حرفه ای بسیار مهم است.بعضی كمپانی های معتبر مانند «سایبر كولر» (cybercoolerinc.com) فن و هیت سینك های اختصاصی برای هارد دیسك ساخته اند كه برای هارد دیسك های جدید سرعت بالا (چون گرمای زیادی تولید می كنند) مناسب هستند.نصب این نوع فن و هیت سینك ها (هیت سینك كه معمولاً از جنس فلزی مانند آلومینیوم است به شكل پره پره ساخته می شود و یك پخش كننده گرماست و عملاً سطح تماس هوا با قطعه گرم را زیاد می كند.) بسیار ساده است و هر كاربری به سادگی می تواند آن را انجام دهد. تنها كاری كه باید بكنید باید كیس كامپیوتر خود را باز كنید سپس هارد دیسك را باز كرده هیت سینك و فن را نصب كنید. سپس هارد را سر جایش ببندید و سوكت تغذیه فن را هم به سوكت مادربرد متصل كنید. البته این فن هارد دیسك شما را خنك میكند ولی جریان هوای گرم در داخل كیس افزایش می یابد. بنابراین باید به جهت جریان هوا توجه زیادی بكنید. در كامپیوتر های خانگی كه كار در دمای نرمال اتاق و برای كارهای روزمره و نه چندان سنگین استفاده می شوند جریان معمول به این صورت است كه هوای گرم از طریق فن منبع تغذیه بیرون كشیده می شود و با همین مكش از جلوی كیس از طریق شیارهایی كه به همین منظور تعبیه شده است هوا خنك وارد كامپیوتر می شود. ولی در كامپیوترهای قوی تر مانند سرورها و كامپیوترهای تولید انیمیشن 3 بعدی و ... باید یك فن در جهت جریان هوای ورودی قرار داد تا حجم هوای ورودی افزایش یابد و بتواند گرمای بوجود آمده را از محیط داخل كیس خارج كند. زمانیكه شما برای هارد دیسك خود فن قرار می دهید عملاً گرمای هارد را به سمت مناطق گرم دیگر می فرستید پس باید توجه كنید كه آیا جریان هوای ورودی كافی است یا خیر.

جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:57 ::  نويسنده : علی رحمانی

                                                  سیستم فایل NTFS چیست ؟

مخفف NT File System است و امن ترین و قوی ترین سیستم فایل برای ویندوزهای NT، 2000، XP و Vista است. این سیستم فایل با پشتیبانی از کنترل دسترسی و امتیازات مالکیت، ایجاد امنیت می کند. به این معنا که می توانید برای یك گروه از کاربران یا فردی اجازه ی دسترسی به فایل های خاصی را تعیین کنید.
در حال حاضر در سیستم عامل های مایکروسافت دو نوع NTFS مورد استفاده قرار می گیرند. NTFS 4.0 سیستم فایلی است که در ویندوز NT4.0 بکار می رود. و NTFS 5.0 كه همراه با ویندوز 2000 آمد و در ویندوز XP نیز استفاده می شود. NTFS 5.0 قابلیت های اضافه تری فراهم می کند که در NTFS 4.0 وجود نداشت. هر دو نسخه ی NTFS در ویژگی های زیر مشترک اند:  



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:44 ::  نويسنده : علی رحمانی

  ویندوز 7 اولین سیستم ‌عاملی است که مخصوص پردازنده‌های 64 بیتی طراحی شده است. با طراحی و ساخت آن، محاسبات رایانه‌ای برای کاربران عادی نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا كرد. ما در اینجا قصد داریم به مقایسه پردازنده‌های  64 بیتی و 32 بیتی بپردازیم. همچنین می‌خواهیم بدانیم ایده ساخت این پردازنده‌ها چگونه شکل گرفت و به ‌تدریج تكامل یافت تا به زمان ما رسید؟ تا شما هم بتوانید با اطلاعات به‌دست آمده برای استفاده یا عدم استفاده از این فناوری جدید تصمیم‌گیری كنید که آیا پا به دنیای محاسبات رایانه‌ای قرن 21 بگذارید یا نه؟

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:34 ::  نويسنده : علی رحمانی

طراح پورت USB چند هدف عملی در ذهن داشت که در نهایت به ساخت این پورت انجامید از آن جمله:

قیمت تمام شده پایین، بنابراین USB توانست در تجهیزات جانبی ارزان قیمت مانند موس، کی برد و جوی استیک ها مورد استفاده قرار گیرد.

-هزینه کم کابل رابط

-تعداد زیاد تجهیزاتی که می توان به این پورت متصل کرد.

 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:26 ::  نويسنده : علی رحمانی


نمایشگاه کالای الکترونیکی مصرفی ، سی.ای.اس 2011 در لاس وگاس افتتاح شد و مایکروسافت پس از 4 سال، توانست با سخت افزار جدید خود، نسخه جدید رایانه میزی خود، سِرفِس، جلب توجه کند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی.نت، در سال 2007/ 1386 که فناوری لمسی هنوز نخستین مراحل توسعه را طی می کرد، مایکروسافت رایانه ای تمام لمسی را به نام سرفس (به معنی سطح) عرضه کرد که ظاهری شبیه به میز داشت، اما این میز- رایانه به دلیل بالا بودن قیمت نتوانست کاربران عادی را به سوی خود جلب کند و تنها مورد توجه کاربران شرکتی قرار گرفت .

مایکروسافت سرفس2



ادامه مطلب ...
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:11 ::  نويسنده : علی رحمانی

 HyperX SSD

کینگستون سرانجام سری جدید سالید دیسک های فوق سریعش را روانه بازار کرد. این SSDها که با نام HyperX و در دو ظرفیت ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت از اول آگوست به بازار عرضه شده اند HyperX مجهز به کنترلر SandForce SF-2281و رابط SATA Rev 3.0 است که قابلیت انتقال اطلاعات را تا ۶ گیگابیت در ثانیه دارد. سرعت خواندن و نوشتن این محصول کینگستون به ترتیب ۵۵۵ و ۵۱۰ مگابایت در ثانیه است که بسیار عالی به نظر می رسد. همچنین دستیابی تصادفی در مدل ۱۲۰ گیگابایتی از این سری ۷۰۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰ IOPS2 می باشد. این دو حافظه دوست داشتنی با قیمت های ۲۷۰ دلار برای مدل ۱۲۰ گیگابایتی و ۵۲۰ دلار برای مدل ۲۴۰ گیگابایتی در دسترس افرادی است که انتظاری بسیار بیشتر از هارد کُندذهنشان  دارند .

 

چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:43 ::  نويسنده : علی رحمانی

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سخت افزار کامپیوتر و آدرس hardwargrup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان